Expanzia do zahraničia: Risk nie je zisk, správny smer vám ukáže semafor

Pred rozhodnutím, kam s e-shopom expandovať, je dôležité zvážiť riziká. Je to ako vojsť do križovatky naslepo a dúfať, že prejdete bez kolízie. Čo keby pre vaše podnikanie existoval semafor, ktorý by ukázal, do ktorej krajiny môžete bezpečne vojsť a kam radšej neodbočovať? 

Tento článok sme pre vás pripravili v spolupráci s agentúrou Export Pilots, ktorá vám rada podá pomocnú ruku pri zahraničnej expanzii.

Na začiatku každého strategického rozhodnutia je nutné definovať ciele a vytvoriť stratégiu. Aby ste vedeli, čo chcete dosiahnuť, potrebujete objektívne údaje a analýzy. Podľa nich si nastavíte reálne očakávania

Niektorí naši klienti túto fázu podcenili a expandovali do krajiny, ktorú si vybrali pocitovo, náhodne alebo na odporúčanie. A za nami prišli s tým, že im predaj nešliape. Keby sa na nás obrátili už pred expanziou, varovali by sme ich včas. Krajina, ktorá nemá veľký potenciál, by dostala červenú. Teraz, aj keby sme nefungujúcemu projektu vytvorili sebelepšiu marketingovú stratégiu, nedokážeme obrátiť nákupné správanie, preferencie alebo finančnú situáciu ľudí na danom trhu.

Risk nie je zisk. Údaje vám povedia, kde vám biznis pokvitne

Pre všetkých, ktorí nechcú riskovať, že zlým výberom trhu prídu aj o nohavice, ponúkame inteligentné riešenia – komplexnú strategickú analýzu trhov alebo expanzný semafor.  

Komplexná strategická analýza zahŕňa podrobné analýzy každého trhu, ktorý zvažujete. Skúma konkurenciu, tržné prostredie, cenové rozpätie či preferované platobné metódy a porovnáva ich s vašimi cieľmi. Nevýhodou je časová náročnosť a pomerne zdĺhavý zber údajov.

Rýchlejší a lacnejší, pritom ale pre väčšinu e-shopov plne dostačujúci, je expanzný semafor. Ide o jednoduchý informačný audit. Pomôže rýchlo určiť, ktoré trhy majú potenciál pre expanziu a ktoré by ste mali radšej vynechať. Je to skvelý základ pre celkovú stratégiu vstupu na nový trh.

Ako vytvárame expanzný semafor 

Spoločne s klientom vyberieme potenciálne trhy. Z 5 až 10 najnádejnejších začneme zostavovať semafor – zhromažďujeme a vyhodnocujeme relevantné údaje ako zákony, obmedzenia, kúpnu silu, konkurenciu, preferencie online zákazníkov, platobné metódy alebo kľúčové vyhľadávacie frázy

Údaje potom triedime do kategórií a z nich tvoríme semafor. Dbáme na to, aby každá kategória mala údaje len z jedného zdroja, to zaručuje objektívnosť a správnosť výsledkov bez skreslenia. 

Výsledkom je tabuľka, v ktorej sú krajiny rozdelené do troch kategórií podľa farieb: zelená, oranžová a červená. Zelená označuje krajiny s vysokým potenciálom úspechu, oranžová krajiny, v ktorých by mohli nastať nejaké prekážky a červená krajiny, ktorým by ste sa mali vyhnúť.

Semafor je navyše skvelým odrazovým mostíkom k celej stratégii expanzie. Akonáhle sa totiž rozhodnete, kam budete expandovať, potrebujete ucelený plán, vďaka ktorému budete môcť pracovať na personalizovanom a lokalizovanom obsahu a propagovať značku v zahraničí

Expanzia do nových krajín môže byť pre váš podnik výzvou, ale má veľký potenciál. Nájdeme ten váš. Obráťte sa na tím ExportPilots, pomôžeme vám vyšliapať cestu k úspechu.

Ďalší článok
London Calling: Expanzia e-shopu na britský trh