Holandsko: Malá krajina, silný e-commerce trh

Aj napriek tomu, že Holandsko radíme medzi menšie krajiny Európy, patrí jeho e-commerce trh medzi európsku aj svetovú špičku. Len za poslednú dekádu si pripísal nárast o viac ako 20 miliárd eur – a tento rastúci trend naďalej pokračuje. Zvezte sa na ňom aj so svojím e-shopom!

Zaostrené na pár čísel

V Holandsku funguje viac ako 80 tisíc e-shopov na 17,5 miliónov obyvateľov. Holanďania sú veľmi zvyknutí nakupovať online (až 90 % obyvateľov), preto sa na e-commerce trhu v Holandsku odohráva pomerne silný konkurenčný boj. Popularite e-commerce nahráva nielen široká dostupnosť internetu, ale aj vysoko rozvinutá infraštruktúra. Ak preto Holanďania od online nakupovania niečo očakávajú, je to celková jednoduchosť a pohodlnosť celého procesu.

Je dôležité spomenúť, že expanzia do Holandska prekračuje jeho hranice. Početné holandsky hovoriace obyvateľstvo nájdete aj na severe Belgicka, ku ktorému sa vám expanziou do Holandska otvoria dvere.

Detailná znalosť holandského e-commerce prostredia

Pred vstupom na holandský e-commerce trh je samozrejme nevyhnutné detailne sa s ním zoznámiť. Predovšetkým poznať svojich konkurentov a špecifiká nákupu vášho segmentu tovaru. Alebo vedieť o najobľúbenejších spôsoboch platby. Holanďania preferujú platby cez mobilné aplikácie (Swish, Mobilepay, Vipps) a bankové prevody. Najpopulárnejšou platobnou bránou je v Holandsku iDEAL. Tú využíva až 90 % online zákazníkov.

Rýchle doručenie? Jedine!

Holandsko je známe svojou veľmi vyspelou infraštruktúrou. V malej krajine, ktorou je, to vo svete e-commerce znamená predovšetkým rýchlosť doručenia tovaru. Krátke dodacie lehoty (bežne aj same-day delivery) sú v tejto krajine očakávaným štandardom rovnako ako doprava zdarma a bezplatné a administratívne nenáročné (prípadné) vrátenie tovaru. Často tiež preferujú možnosť doručenia vo večerných hodinách alebo osobný odber tovaru.

Zaujímavosť: Doručovanie zásielok na bicykli je v tejto krajine úplne bežné. Každý Holanďan vlastní v priemere dokonca hneď 2 bicykle! 

Ochranu životného prostredia berú doslova

Kritériá ESG (environmental, social, governance) sú v Holandsku brané vážne. Spoločenská zodpovednosť firiem a ochrana životného prostredia hrajú v komunikácii so zákazníkmi prím. To si môžeme všimnúť hlavne pri využívaní eco-friendly obalov a balení alebo pri preferencii nízkoemisnej dopravy u zákazníkov. Pri expanzii do Holandska majte tento dôraz na životné prostredie na pamäti. Ide totiž o dôležité kritérium pre rozhodovanie zákazníka pri nákupe.

Marketplaces a produktové porovnávače

Rovnako ako v iných krajinách sú aj v Holandsku obľúbené marketplaces. Prekvapením môže byť, že najpopulárnejším nie je Amazon, ale Bol.com. Tovar na ňom ponúka viac ako 51 tisíc (!) externých predajcov. Rovnakej popularite sa Bol.com teší aj v susednom Belgicku.

Z produktových porovnávačov sú najvyužívanejšími tweakers.net. a beslist.nl.

Nielen holandčinou, ale aj západofrízštinou

Zákaznícka podpora je pri expanzii do Holandska tak trochu oriešok. Okrem holandčiny je tu rozšírená aj západofrízština. Aj keď je znalosť angličtiny v Holandsku vysoká, zákaznícku podporu určite zverte rodenému hovoriacemu. Spolu s rýchlym a ekologickým doručením a ponúknutím obľúbených platobných metód získate medzi konkurentmi silnú výhodu.

Na holandský trh váš e-shop pripravia a úspechy na ňom pomôžu získať špecialisti z NK Expand. Opýtajte sa ich na čokoľvek, čo vás zaujíma, a rozbehnite business aj v bohatom Holandsku.

Ďalší článok
Viac ako prázdninová destinácia. Alfa a omega expanzie do Grécka