Balenie tovaru je každodennou činnosťou všetkých prevádzkovateľov e-shopov. Pri voľbe vhodných obalových materiálov sa e-shopaři zameriavajú najmä na druh obalu vhodný pre ich tovar, kvalitu a cenu. V poslednej dobe si prevádzkovatelia e-shopov začínajú uvedomovať aj ekologický aspekt voľby vhodného obalu, pretože s obľubou online nakupovanie rastie aj množstvo odpadu, ktorým sa obal stane ihneď po rozbalení zásielky. Zo štúdie o očakávania e-commerce zákazníkov vyplýva, že až 74% ľudí vo veku 18-29 rokov radšej nakúpi v e-shope, ktorý balí svoj tovar udržateľne a ekologicky. Jedným z riešení, ktoré spája všetky aspekty sledované pri voľbe obalov, je využívanie použitých krabíc.

Základnou funkciou sekundárnych obalov je funkcia ochranná. Kartónová krabica je stále nepoužívanější druh obalu a musia byť dostatočne kvalitná, aby ochránila tovar pri preprave. Kvalitu použitých krabíc spoľahlivo zabezpečuje overovanie dodávatelia. Z tohto dôvodu sme nadviazali spoluprácu so spoločnosťou ZABAG, ktorá sa dlhodobo zaoberá obchodom s recyklovanými obalmi. Mimo zníženie nákladov na kartónové krabice zaistí aj úsporu vášho času a času vašich zamestnancov, ktorí sa môžu venovať inej činnosti než zháňanie vhodných obalov.

Balenie tovaru do raz použitých krabíc vyvracia zažitú predstavu, že ekologické balenie musí byť aj ďalším nákladom v rozpočte. Raz použité kartónové krabice sú výrazne lacnejšie ako nové krabice a často sú od nových na nerozoznanie. U niektorých krabíc fakt, že už boli raz použité, prezrádza iba zvyšok lepiacej pásky.

Obaly sú vo svete e-commerce spájané aj s budovaním brandu a reklamou. Personalizácia obalov pri ich výrobe nie je lacnou záležitosťou a navyše vznikajú ďalšie krabice, ktoré sa stanú po prvej ceste k zákazníkovi ďalším odpadom. Pri troche kreativity možno reklamu vyriešiť ekologicky aj lacno. Použitú krabici možno napríklad zalepiť lepiacou páskou s vašim logom a webovky, ozdobiť samolepkami alebo štýlovým pečiatkou.

Rovnako aj samotný ekologický prístup môže byť súčasťou reklamy na obaloch i marketingové kampane e-shopu. Dajte zákazníkom najavo, že pristupujete k svojmu podnikania zodpovedne a s ohľadom na svoje okolie. Spýtali ste sa už svojich zákazníkov, či by preferovali zabaliť objednaný tovar do raz použité škatule alebo vyžadujú úplne novú? Trebárs ekologický prístup vášho e-shopu ocenia! Spoločnosť ZABAG vykonáva pravidelne svoje interné prieskumy, či spotrebitelia oceňujú eko-balenie. Z prieskumov vychádza takmer stopercentnú pozitívna odozva. Tak prečo neskúsiť niečo nové, lacnejšieho a zároveň šetrného k životnému prostrediu?

Diskusia
Často sa pýtate