Filip Svárovský (CEO, Tanganica): pri správe produktových reklám e-shopom šetríme čas aj peniaze

Medzi Upgates doplnky sa nedávno pridala tiež Tanganica. Ide o jednoduchý nástroj, ktorý vám pomôže so správou produktových reklám. Tie môže e-shop cez nástroj Tanganica spravovať nielen jednoduchšie, ale tiež lacnejšie. Viac už si prečítajte v rozhovore s Filipom Svárovským, zakladateľom Tanganica. 

Tanganica sa nedávno zaradila medzi nástroje, ktoré si naše e-shopy môžu aktivovať. Môžete nám na úvod prezradiť, ako vlastne Tanganica funguje?

Tanganica je veľmi jednoduchý nástroj pre e-shopy, ktorý im umožní za pár minút spustiť reklamy na svoje produkty na Google a Facebook. Eshoper má tak možnosť spustiť profesionálny marketing bez toho, aby musel mať vlastné reklamné účty a alebo pokročilé marketingové know-how. Všetko zvládne sám pohodlne, v pokoji aj z mobilného telefónu. 

Výhodou je aj to, že eshoper nemusí oslovovať v prvom rade drahé marketingové agentúry a špecialistov a môže si tak vyskúšať predávať svoje produkty na internete veľmi rýchlo a za relatívne málo peňazí. V Tanganica platí klient len za dobré výsledky a to malým percentom z obratu. 

Vo webovom rozhraní Tanganica vidí eshoper všetky dôležité štatistiky o svojom e-shope v reálnom čase. Je tu možnosť tiež svoje produkty a kategórie prioritizovať na základe toho, ako veľmi chce svoje produkty v inzercii zobrazovať. Pre klientov je to veľmi jednoduché a intuitívne. 

Chápem teda správne, že cieľom nástroja Tanganica je ušetriť e-shopom náklady za produktové reklamy? 

Tanganica ušetrí e-shopu ako náklady na produktové reklamy tak zároveň veľa času. Reklamy má eshop spustené doslova za pár minút. Tanganica je zároveň CSS partnerom Google. Naše CSS partnerstvo umožňuje inzerovať v produktových reklamách na Google až o 20 % lacnejšie a každý e-shop je automaticky zahrnutý zadarmo do tohto partnerstva. Mnoho iných CSS partnerov túto službu spoplatňuje. 

A ako celý nápad na vytvorenie takého nástroja vznikol? 

S kolegom Robertom Tichým sme už predtým mali menšiu lokálnu marketingovú agentúru. Čím ďalej viac medzi našimi klientmi pribúdalo e-shopov, ktoré vyžadovali dosť podobné služby. Napadlo nám teda celý proces tvorby kampaní automatizovať a spoločne s naším ďalším kolegom, vývojárom Samuelom Machatom sme dali dohromady webovú aplikáciu, aby si mohli klienti všetko nastaviť sami podľa seba. 

Je to už viac ako rok, čo Tanganica ponúka svoje služby všetkým eshoperom a za celú dobu s nami spolupracovali viac ako dve stovky e-shopov. 

A čo plány do budúcnosti? Ako by ste Váš nástroj radi posunuli? 

Určite chceme naďalej skvalitňovať naše služby tak, aby si cez Tanganica mohol úspešne spustiť reklamy úplne každý. Postupne budeme pridávať nové reklamné formáty, ktoré si budú mať možnosť e-shopy cez Tanganica spustiť. Ďalej budeme určite pridávať nové funkcie, ktoré skvalitnia celkový marketing a pomôžu eshoperom s produktovým manažmentom. Tento rok máme v pláne začať pomaly expandovať do ďalších krajín. Tým by sme mohli aj čiastočne pomôcť našim klientom s ich vlastnou expanziou. 

Dlhodobým cieľom je potom vytvoriť globálnu platformu, ktorá bude agregovať všetky marketingové kanály do jednej jedinej aplikácie. Ale tu sa bavíme o horizonte niekoľkých rokov. 

Prečo sú vlastne produktové reklamy pre e-shop tak dôležité? 

Kvalitný marketing je pre internetové obchody úplne zásadný. Keď to vztiahneme napríklad len na produktové reklamy na Google, tak tie môžu tvoriť až 70 % celého obratu e-shopu, čo môže byť pre jeho životaschopnosť kľúčové. Bohužiaľ, s narastajúcim počtom inzerentov je stále zložitejšie a časovo viac náročné reklamné kampane optimalizovať. My sa snažíme tieto rutinné procesy automatizovať a eshoper má tak viac času na ostatné kľúčové prvky jeho podnikania.

Popíšte nám, prosím, ako si e-shopy môžu Tanganica aktivovať. 

Je to jednoduché, stačí zaregistrovať svoj e-shop v aplikácii Tanganica a aktivovať doplnok na Upgates. Krátky a prehľadný návod, ako aktivovať doplnok Tanganica a spustiť reklamy nájdete na našich stránkach.

Ďalší článok
Tanganica: Prečo sú produktové reklamy pre e-shop dôležité?